Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Rząd bierze się za Ubera. Będzie musiał mieć licencję

12
Podziel się:

Polska jest kolejnym krajem, który bierze się za uregulowanie działalności Ubera. Ministerstwo Infrastruktury chce, by musiał mieć odpowiednią licencję, licencję będzie musiał też mieć kierowca, który wozi pasażerów.

Rząd bierze się za Ubera. Będzie musiał mieć licencję

Polska jest kolejnym krajem, który bierze się za uregulowanie działalności Ubera. Ministerstwo Infrastruktury chce, by musiał mieć odpowiednią licencję. Licencję będą musieli mieć także kierowcy, którzy wożą pasażerów.

Obowiązek posiadania licencji na pośrednictwo przy przewozie osób ministerstwo chce wpisać w nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Nowela będzie też zawierała definicję pośrednictwa przy przewozie osób.

Ministerstwo zwraca uwagę, że działalność podmiotów przekazujących zlecenia przewozowe między pasażerami a kierowcami, m.in. za pomocą aplikacji mobilnych, nie jest w Polsce uregulowana. - Niezależnie od rozwoju nowoczesnych technologii i ich zastosowania na użytek przewozów drogowych osób, ważne jest, by uczestnicy również tego segmentu rynku transportowego mieli możliwość funkcjonowania na zasadach równej i uczciwej konkurencji - mówi rzecznik ministerstwa Szymon Huptyś.

Co konkretnie chce zmienić ministerstwo? Poza definicją pośrednika i wymaganiem licencji, planuje też wprowadzić obowiązek zlecania przewozów przez pośrednika podmiotowi posiadającemu odpowiednią licencję oraz prowadzenia i przechowywania rejestru zleceń dotyczących przewozu osób. Oznacza to, że w Uberze nie będą już mogli dorabiać kierowcy bez określonych uprawnień.

Temat uregulowania działalności Ubera wraca co jakiś czas. - Ktoś, kto chce jeździć przez trzy godziny tygodniowo przez trzy miesiące, nie powinien zdawać testów na licencję. Jesteśmy regulowani w wielu miejscach na świecie i uważamy, że tak powinno być. Ale to powinny być współczesne przepisy, które doceniają, kim są nasi kierowcy i jakie usługi świadczymy - mówił money.pl pod koniec czerwca David Plouffe, doradca strategiczny głównego zainteresowanego.

Polska jest kolejnym krajem, który podejmuje się próby uregulowania działalności Ubera. Nie idzie jednak tak daleko jak na przykład Dania, która tak zaostrzyła przepisy, że amerykańska firma postanowiła się stamtąd wycofać. Restrykcje wprowadziły też m.in. Włochy, Niemcy czy Belgia.

To nie koniec problemów firmy. Uber zaliczył w ostatnim czasie całą serię wpadek, oskarżenia o molestowanie seksualne i rasizm, a także o toksyczne warunki pracy w firmie. Odeszło z niej też kilku wysoko postawionych menedżerów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
RealLife
7 lat temu
Po 1. Aktualizacja zasad dla taksówkarzy: jednolite stawki, normy na samochody, dostępność adekwatna do zamówień (radio taksi) - komu nie odpowiada: wypad z konsesji Po 2. Przewozy prywatne zamawiane przez internet i telefon w pełni legalne, jedyny warunek: OC przewoźnika. Resztę zweryfikuje rynek (klienci) Uber, sruber - nie ma znaczenia, średniowiecze w taksówkach mamy w naszym kraju
Bolo
7 lat temu
Było za dobrze, więc rząd musi zepsuć
ROSHFOR
7 lat temu
Ministerstwo Infrastruktury chce, by musiał mieć odpowiednią licencję. Licencję będą musieli mieć także kierowcy, którzy wożą pasażerów.?????? JEŻELI DO TEJ PORY DZIAŁAŁ NIE ZGODNIE Z PRAWEM, TO O CZYM MOWA? KARAĆ! ... będą musieli .... żarty jakieś? ZŁAMALI PRAWO, od początku było wiadomo.
waldek-14lat
7 lat temu
a może tak by licencje dla posłów wprowadzić? I dla wszystkich Polaków też?
keks
7 lat temu
Tak licencja na licencje... Polacy nie mogą żyć bez przepisów, certyfikatów i uregulowań, które służą jedynie wyciągania pieniędzy od przedsiębiorców i pracujących... gdy dochodzi do odpowiedzialności... już Państwo umywa ręce... patrz KNF, UOKiK... kary płacą przedsiębiorcy... ale do klienta nic nie wraca z tego tytułu