Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Pekao żąda zapłaty 100 mln zł kary od spółki Comarchu

29
Podziel się:

Pekao oskarża firmę CA Consulting o naruszenie warunków umowy z 2005 roku. Na jej mocy spółka obsługuje system informatyczny banku.

Pekao żąda zapłaty 100 mln zł kary od spółki Comarchu
(LESZEK KOTARBA / EAST NEWS)

Pekao oskarża firmę CA Consulting o naruszenie warunków umowy z 2005 r. Na jej mocy spółka obsługuje system informatyczny banku. Bank wezwał kontrahenta do zapłaty 100 mln zł kary. Comarch płacić nie zamierza i zapowiada podjęcie kroków prawnych.

Chodzi o CA Consulting, spółkę zależną Comarchu. Pekao twierdzi, że spółka nie dotrzymywała warunków umowy na obsługę systemu informatycznego banku.

Nienależyte wykonywanie umowy ma polegać na niedotrzymywaniu przez CA Consulting parametrów świadczonej usługi.

Comarch tymczasem odbija piłeczkę i twierdzi, że to nie jego spółka jest winna przekroczeniu warunków umowy, a sam... bank. Chodzi m.in. o wielokrotne przekroczenie limitów transakcji przetwarzanych przez bank oraz brak - jak twierdzi Comarch - wystarczających inwestycji po stronie Pekao w modernizację infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania systemu CIB w ciągu ostatnich dziewięciu lat.

"Obecnie funkcjonująca infrastruktura w znacznym zakresie pochodzi z roku 2008. Dysponuje taką samą mocą obliczeniową jak w owym czasie. To obecnie dalece nie wystarcza do obsługi systemu" - czytamy w komunikacie Comarchu.

Wedle twierdzeń Comarchu, spółka CA Consulting wielokrotnie informowała bank o tym fakcie, zgłaszając konieczność modernizacji. Informatyczna spółka podkreśla, że w styczniu tego roku wystosowała nawet w tej sprawie pismo do zarządu Pekao.

100 mln zł do zapłaty

Kontrowersje wzbudza też sama kwota zapłaty zgłaszana przez bank. Comarch twierdzi, że całkowity limit odpowiedzialności CA Consulting w danym roku kalendarzowym nie może przekroczyć całkowitego wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług w danym roku kalendarzowym. A kwota 100 mln zł z wezwania Pekao przekracza ten limit kilkudziesięciokrotnie.

"CA Consulting podejmie niezbędne kroki prawne, mające na celu potwierdzenie niezasadności roszczenia zgłoszonego przez bank, a także będzie dochodził roszczeń za naruszenie dobrego imienia spółki" - czytamy w komunikacie.

CA Consulting mimo wezwania Pekao nadal świadczy na bieżąco usługi w ramach umowy zawartej z bankiem. W ocenie zarządu Comarch, zaistniała sytuacja nie będzie miała istotnego wpływu na działalność operacyjną i sytuację finansową informatycznej grupy.

Comarch to jedna z największych polskich grup informatycznych. Specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Jej przychody ze sprzedaży przekroczyły 1 mld zł w 2016 roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(29)
maskara
7 lat temu
wystarczy podejść do jakiejkolwiek placówki banku do okienka i zobaczyć jaki oni tam sprzęt maja.....
gosc000
7 lat temu
I klasycznie najbardziej winna jest pani z okienka.
ASS
7 lat temu
A trzeba było postawić system od Asseco, a tak ... jest płacz
Ed
7 lat temu
okazuje sie że tam dalej jako serwer smiga Amiga...
Vjk
7 lat temu
Tez dobrzy kretacze. System z 2008 a w styczniu 2017 wyslali pismo ze trzeba cos w nim zmienic, pewnie jak juz PKO im na garba siadlo.
...
Następna strona