Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lepsza sytuacja odzieżowego giganta z Polski. Reserved zyskuje za granicą

0
Podziel się:

Po raz pierwszy w historii, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe.

Lepsza sytuacja odzieżowego giganta z Polski. Reserved zyskuje za granicą
(LPP)

Właściciel sieci sklepów odzieżowych takich marek jak Reserved, Cropp, Mohito czy House w 2017 roku oczekuje 17-procentowego wzrostu sprzedaży. Już teraz poprawia się sytuacja LPP. W trzecim kwartale jej sprzedaż wzrosła o ponad 10 procent rok do roku, ale okupione to było niższą marżą. Firma chwali się również faktem, że po raz pierwszy w historii, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe.

W okresie od lipca do września sprzedaż w sklepach wszystkich marek należących do LPP wzrosła o niemal 11 procent rok do roku, a o ponad 8 procent zwiększyła się sprzedaż na metr kwadratowy. Najwyższy wzrost sprzedaży spółka uzyskała w Rosji i na Ukrainie, w Rumunii, Chorwacji i Bułgarii. Dodatnie wyniki wypracowały również salony w Niemczech.

W okresie od lipca do września niższa o 5,5 punktu procentowego była marża LPP. Wyniosła ona 5,5 punktu procentowego. Spółka tłumaczy, że na wartość wpłynęły intensywne letnie wyprzedaże, dzięki którym firma redukowała zapasy.

"W raportowanym okresie, po raz pierwszy w historii, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe. Widzimy wyraźnie, że pozycjonowanie naszego flagowego brandu, jako marki globalnej przynosi nie tylko efekty wizerunkowe, ale także przekłada się bezpośrednio na nasz biznes m.in. w Niemczech, które są obecnie naszym 5 rynkiem pod względem przychodów. Zakładamy, że w ciągu 2-3 lat większa część naszych przychodów pochodzić będzie z zagranicy - skomentował wiceprezes i dyrektor finansowy LPP Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie.

Nowe rynki i wyższa marża

W 2017 roku LPP planuje zwiększenie łącznej powierzchni salonów stacjonarnych o około 11 procent. W prezentacji wynikowej spółka podała prognozy zgodnie z którymi marża całej grupy powinna znaleźć się w przedziale 52-53 procent.

"Flagowa marka LPP - Reserved, zadebiutuje na 4 nowych rynkach. Kluczowe znaczenie dla rozwoju w Europie Zachodniej będzie mieć otwarcie flagowego salonu na Oxford Street w Londynie. Ponadto spółka rozpocznie działalność na kolejnym rynku bałkańskim - w Serbii. Istotny udział w rozwoju sieci będą mieć także sklepy franczyzowe na Białorusi i w Kazachstanie" - czytamy w komunikacie.

Spółka wraca także do rozwoju w Rosji i na Ukrainie, czyli na rynkach, które generują obecnie 25 proc. jej przychodów, a także do dalszej ekspansji na Bliskim Wschodzie - w 2017 roku lokalny partner LPP, firma Azadea otworzy kolejne salony Reserved w Egipcie oraz Katarze, podano także.

Na koniec trzeciego kwartału 2016 roku sieć sprzedaży LPP obejmowała powierzchnię handlową wielkości 888 tys. metrów kwadratowych, czyli o 11 procent więcej niż rok temu. Pod koniec września firma zarządzała 1668 sklepami zlokalizowanymi w 18 krajach.

Więcej pieniędzy na inwestycje

W opublikowanym raporcie kwartalnym LPP podało, że planuje zwiększyć nakłady inwestycyjne do 430 mln zł w 2017 roku z ok. 310 mln zł zakładanych na ten rok i celuje we wzrost powierzchni sklepów o 11 procent w przyszłym roku wobec 9 procent wzrostu w tym roku.

W ramach rozwoju e-commerce LPP zaplanowało na 2016 rok 4 nowe marki online (Cropp, House, Mohito, Sinsay w 5 nowych krajach: Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Niemcy, a w 2017 roku - Reserved online w Rosji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii.

"Celem spółki jest osiągnięcie do 2020 roku sprzedaży internetowej stanowiącej 7-8 procent sprzedaży Grupy" - podsumowało LPP.

Strata netto w trzecim kwartale

W trzecim kwartale 2016 roku LPP odnotował 6,49 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 79,72 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły w tym okresie 1 488,4 mln zł w stosunku do 1 261,5 mln zł rok wcześniej.

W komentarzu do wyników spółka podała, że wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu był wynikiem wyższych kosztów sklepów i centrali. W kosztach sprzedaży i pozostałych kosztach operacyjnych za trzeci kwartał spółka ujęła rezerwy i odpisy na zamknięcie marki Tallinder w łącznej kwocie 24,6 mln zł. Co spowodowało wypracowanie zysku operacyjnego w wysokości 4,8 mln zł tj. o 96 procent mniejszego niż osiągnięty przed rokiem (106,8 mln zł).

Dodano, że saldo przychodów i kosztów finansowych w trzecim kwartale było ujemne. W rezultacie grupa kapitałowa w trzecim kwartale 2016 roku zanotowała stratę netto w wysokości 6,5 mln zł (w porównaniu z zyskiem netto 79,7 mln zł w III kwartale 2015 roku).

LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 roku). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 5,13 mld zł w 2015 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)