Poza planami otwarcia 140 nowych restauracji w 2016 roku oraz ewentualnymi przejęciami, AmRest Holding chce inwestować w platformę cyfrową, nowoczesne kanały sprzedaży oraz nowe formaty restauracji - poinformował dyrektor ds. strategii Wojciech Mroczyński. Celem właściciela m.in. sieci restauracji Pizza Hut jest utrzymanie 20-proc. dynamiki wzrostu zysku przed opodatkowaniem z wyłączeniem kosztów amortyzacji (EBITDA)
.
- Fundamentami dalszego rozwoju AmRest Holding w najbliższym czasie będą inwestycje w platformę cyfrową oraz w nowe kanały sprzedaży. Planujemy także rozwój nowych konceptów i formatów, np. PH Express czy La Tagliatella - powiedział Mroczyński na konferencji prasowej.
Podkreślił, że spółka nie zamierza rezygnować z rozwoju biznesu w sposób skokowy, czyli poprzez akwizycje nowych podmiotów.
- Głównym fokusem będą nasze marki, ale oczywiście nie wykluczmy też akwizycji nowych podmiotów. Potencjalnych okazji szukamy w całej Europie, ale nawet w Polsce widzimy biznesy warte naszej uwagi - wyjaśnił dyrektor.
Mroczyński dodał, że aktualne pozostają również plany otwarcia 140 nowych restauracji w tym roku, a w kolejnych latach tempo będzie "nie mniejsze". Wszystkie te założenia są, zdaniem zarządu, możliwe do realizacji m. in. dzięki stabilnej sytuacji finansowej i systematycznemu wzrostowi skali biznesu.
- W ostatnich latach notowaliśmy systematyczny wzrost EBITDA o ok. 20 proc. i chcielibyśmy, aby ta tendencja została utrzymana w przyszłości. Nie widzimy obecnie potrzeby pozyskiwania kapitału od inwestorów, nadal będziemy finansować rozwój ze środków własnych, kredytów bankowych lub emisji obligacji - powiedział też Mroczyński.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku.