Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Właściciel salonów Empik rozważa sprzedaż biznesu

0
Podziel się:

Pod względem kwoty transakcji Empik mógłby przebić Smyka, za którego grupa otrzyma 1 mld zł.

Właściciel salonów Empik rozważa sprzedaż biznesu
(Magic Madzik / Flickr (CC BY 2.0))

Empik, należący do Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EMF)
, może zostać w przyszłości sprzedany, poinformował prezes Grupy Krzysztof Rabiański. Kwota transakcji mogłaby przekroczyć 1 mld zł.

- Wyjście z tej inwestycji jest naturalną koleją rzeczy dla funduszu inwestycyjnego, jakim jest EM&F - powiedział Rabiański w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Gazeta wskazuje, że póki co Empik przechodzi restrukturyzację, która ma potrwać do 2018 roku i możliwe, że wówczas dojdzie do zbycia. Pod względem kwoty transakcji Empik mógłby przebić Smyka, za którego grupa otrzyma 1 mld zł.

- Biorąc pod uwagę ogromny potencjał sklepu online, wyższa wycena Empiku niż w przypadku Smyka nie byłaby dla mnie zaskoczeniem - stwierdził Rabiański.

Na początku roku EMF przyjął bezwarunkową, wiążącą ofertę zbycia Grupy Smyk za 1,06 mld zł od Coortland Investments - podmiotu należącego do grupy kapitałowej Bridgepoint - i zawarł przedwstępną umowę sprzedaży. Łączna, uzgodniona wartość transakcji to 1,06 mld zł, na którą składa się cena nabycia w wysokości 634,8 mln zł oraz zobowiązanie do doprowadzenia do dokonania przez Grupę Smyk spłaty finansowania wewnątrzgrupowego spółki, spłaty zadłużenia finansowego Grupy Smyk wobec podmiotów zewnętrznych oraz zabezpieczenia lub re-gwarancji akredytyw wystawionych na zlecenie Grupy Smyk.

Notowania spółki Empik Media & Fashion w tym roku

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.

Wielton podbija Europę. Polska spółka przejmuje konkurentów z Francji i Włoch">

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)