Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sfinks wycofał się z przejęcia sieci restauracji z sushi

0
Podziel się:

Rada nadzorcza Sfinks Polska nie zarekomendowała spółce nabycia większościowego pakietu akcji właściciela marki 77 sushi.

Sfinks wycofał się z przejęcia sieci restauracji z sushi
(Sfinks Polska, mat. prasowe)

Rada nadzorcza Sfinks Polska nie zarekomendowała spółce nabycia większościowego pakietu akcji Premium Food Restaurants (PFR) - właściciela marki 77 sushi, w związku z czym Sfinks odstąpił od negocjacji.

"Zarząd Sfinks Polska S.A. informuje o odstąpieniu w dniu dzisiejszym od negocjacji z panią Aleksandrą Tymińską oraz panem Markiem Tymińskim dotyczących nabycia przez spółkę większościowego pakietu akcji spółki Premium Food Restaurants posiadającej markę 77 sushi" - czytamy w komunikacie.

Negatywną rekomendację w tej sprawie wydała rada nadzorcza Sfinks Polska S.A. i to było głównym powodem zakończenia rozmów.

Pod koniec kwietnia Sfinks rozpoczął negocjacje w sprawie nabycia większościowego pakietu akcji (co najmniej ok. 89,36 proc.) PFR. Akcjonariusze PFR udzielili solidarnie Sfinksowi prawa wyłączności w zakresie prowadzenia negocjacji w celu zawarcia transakcji na okres do 31 maja 2016 r.

W styczniu główni akcjonariusze PFR poinformowali, że zamierzają sprzedać wszystkie posiadane akcje, stanowiące 89,37 proc. kapitału zakładowego, inwestorowi, który zapewni spółce dalszy rozwój.

Właścicielem 73,92 proc. akcji jest Marek Tymiński. Kolejne 15,45 proc. akcji posiada Aleksandra Tymińska - obecna prezes PFR, podano wtedy.

Sfinks Polska zarządza ponad 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią restauracji Sphinx (segment casual dining), Chłopskie Jadło (segment premium) i (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)