Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rynek niemiecki kusi polskie firmy. Wiele plusów, jeden minus - koszty pracy

0
Podziel się:

Polscy przedsiębiorcy polecają niemiecki rynek jako kierunek ekspansji zagranicznej. Głównym motywem wychodzenia za zachodnią granicę jest dla naszych firm uzyskanie dostępu do nowego rynku i klientów - wynika z badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Rynek niemiecki kusi polskie firmy. Wiele plusów, jeden minus - koszty pracy
(Jochen Jansen/wikimedia (CC BY-SA 3.0))

Polscy przedsiębiorcy cenią rynek niemiecki przede wszystkim za jakość infrastruktury, dyscyplinę płatniczą i przewidywalność polityki gospodarczej. Największym minusem niemieckiego rynku są za to koszty pracy.

- Uzyskanie dostępu do nowych rynków i klientów to najpopularniejsza motywacja ekspansji na niemiecki rynek. Ten powód wskazuje niemal 79 proc. badanych - mówi Michael Kern, dyrektor Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Blisko jedna trzecia respondentów wymienia potrzebę zwiększenia skali działania, a ponad 20 proc. - pozyskanie nowych kompetencji.

- Według różnych źródeł, w Niemczech działa już ok. 1500-1700 firm z polskim kapitałem, z tego powodu w tym roku po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na badanie aktywności polskiego biznesu w Niemczech. Chcemy kontynuować je w kolejnych latach - dodaje Kern.

Ponad 17 proc. z badanych przedsiębiorstw prowadzących ekspansję zagraniczną uznało, że osiągnęły one barierę rozwojową na rynku krajowym, a 33 proc. zwróciło uwagę na takie kwestie, jak wiarygodność i rzetelność rynku, pozwalające na stabilizację firmy.

Z badania wynika również, że zdecydowana większość, bo aż 96 proc. przedsiębiorców, ponowiłaby wybór Niemiec jako lokalizacji dla inwestycji.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)