Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wyniki LPP. Właściciel sklepów Reseved zarobił mniej, ale nadal otwiera nowe sklepy

0
Podziel się:

Spółka w ostatnich trzech miesiącach roku otworzyła nowe salony w Niemczech, Rosji i na Węgrzech.

Wyniki LPP. Właściciel sklepów Reseved zarobił mniej, ale nadal otwiera nowe sklepy
(LPP)

Właściciel takich marek jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay zarobił czwartym kwartale 2015 roku 173 mln złotych. To o 29 procent mniej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Na wyniki spółki wpłynęły przede wszystkim negatywne wahania kursu dolara amerykańskiego. Mimo to LPP kontynuuje rozwój sieci sprzedaży. W czwartym kwartale ubiegłego roku otwarto nowe salony m.in. w Niemczech, na Węgrzech i w Rosji.

W ostatnich trzech miesiącach roku w salonach spółki sprzedano odzież o wartości 1,575 mld złotych. To więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej, kiedy przychody wyniosły 1,404 mld złotych. Spadła jednak marża generowana przez spółkę z 59 do 54,8 procent. Było to spowodowane wzrostem cen dolara na rynku.

"Powodem tego był wzrost kursu USD/PLN o około 20 procent rok do roku, który spowodował wzrost kosztu zakupu towarów, nabywanych głównie w Azji w dolarze. Aby wypracować zadowalające zyski w czwartym kwartale 2015 roku, spółka mocno kontrolowała koszty działalności operacyjnej" - czytamy w raporcie spółki.

Wyniki finansowe spółki LPP
IV kwartał 2015 IV kwartał 2014 Zmiana
Przychody ze sprzedaży 1 575,022 1 404,938 12,11%
Zysk operacyjny 235,894 248,250 -4,98%
Zysk netto 173,029 245,627 -29,56%
Źródło: money.pl, na podstawie sprawozdania finansowego LPP

W całym 2015 roku spółka zarobiła 352 mln złotych, wobec 482 mln złotych w 2014 roku.

Nadal największe przychody dla LPP generuje marka Reseved. Na drugim miejscu znalazła się sieć sklepów Cropp.

"W czwartym kwartale 2015 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 754,2 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 234,3 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w czwartym kwartale w sklepach House wyniosła 216,4 mln zł, a w sklepach Mohito 174,9 mln zł, zaś w salonach SiNSAY 104,9 mln zł - napisano w komunikacie.

W minionym roku LPP kontynuowała proces rozbudowy sieci salonów. Otwarte zostały kolejne dwa salony Reserved w Niemczech, a także nowe salony na Węgrzech i w Rosji. W listopadzie zadebiutował również e-sklep w Rumunii. Spółka stara się również o utworzenie sklepu w Londynie. Podpisała już nawet warunkową umowę w tej sprawie.

Mimo prężnego rozwoju spółki za granicą, nadal najważniejszy dla niej jest rynek Polski. W 2015 roku, odpowiadał on za 63,4 procent przychodów. Na drugim miejscu znalazła się Rosja.

Procentowy udział w przychodach LPP poszczególnych rynków w 2015 roku
Polska 63,4
Rosja 16,3
Czechy 4,4
Ukraina 3,7
Słowacja 2,6
Niemcy 1,8
Estonia 1,5
Litwa 1,5
Łotwa 1,3
Rumunia 1,1
Węgry 0,9
Bułgaria 0,9
Chorwacja 0,6
Źródło: money.pl, na podstawie sprawozdania finansowego LPP

Spółka rozwija się również na Bliskim Wschodzie. W styczniu tego roku otworzyła sklep w Abu Dhabi, stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. LPP chce na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich wprowadzić nie tylko markę Reserved. W planach jest również otwarcie salonów Sinsay i Mohito.

To nie pierwszych kraj w regionie Bliskiego Wschodu, w którym spółka chce zaistnieć. Salony posiada również w takich państwach jak: Egipt, Katar, Kuwejt i Arabia Saudyjska. Pierwszy sklep sieci poza Europą powstał w Egipcie w lutym 2015 roku. Do 2020 roku w tym regionie ma zostać otwartych jeszcze 70 sklepów różnych marek, należących do LPP.

"W czwartym kwartale 2015 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 44,7 tys. metrów kwadratowych. Na koniec tego okresu grupa kapitałowa LPP dysponowała 1 627 sklepami o łącznej powierzchni 843,5 tys. metrów kwadratowych" - czytamy w komunikacie.

W 2016 roku LPP chce zwiększyć łączą powierzchnię swoich salonów o 90 tys. metrów kwadratowych, co daje wzrost o około 11-13 procent.

W lutym spółka otworzyła pierwszy salon nowej marki Tallinder. Jeszcze w marcu sklepy pojawią się 6 innych polskich miastach.

Reakcja inwestorów

Gorsze rok do roku wyniki spółki odbijają się na jej akcjach. Po 90 minutach piątkowej sesji, akcje tanieją o ponad 4 procent.

Notowania akcji spółki LPP w piątek

spółka dnia
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)