Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Toyota ma powodzenie w Ameryce, ale w Azji już niekoniecznie

0
Podziel się:

Japoński koncern motoryzacyjny Toyota ma powodzenie w Ameryce Północnej, ale w Azji już niekoniecznie. Firma podała w piątek, że sprzedaż jej samochodów w Północnej Ameryce wzrosła w ciągu ostatnich 3 kwartałów o ponad 33 tysiące i wyniosła 2.140.655 egzemplarzy.

Toyota ma powodzenie w Ameryce, ale w Azji już niekoniecznie
(Toyota)

Tak dobry wynik możliwy był dzięki wzrostowi zainteresowania autami Toyoty w USA.

W Azji za to sprzedaż aut japońskiego koncernu spadła - o ponad 112 tysięcy. W ostatnich 3 kwartałach Toyota sprzedała w tym regionie 1.016.235 swoich samochodów.

W czasie 3 ostatnich kwartałów, do końca grudnia 2015, Japończycy sprzedali na świecie 6.492.784 auta, o 246.374 mniej niż w takim samym okresie przed rokiem.

Co cieszy władze firmy to fakt, że w ostatnim kwartale 2015 r. Toyota zanotowała wzrost zysku netto o 4,7 proc. Wyniósł on 627,9 miliarda jenów, czyli 5,4 miliarda dolarów.

Martwi jednak spadek kwartalnego zysku operacyjnego - ten spadł o 5 procent do 722,3 miliarda jenów, a tymczasem analitycy spodziewali się tu lepszego wyniku: 789 miliardów jenów.

Toyota prognozuje, że w całym roku fiskalnym, który zakończy się dla tego koncernu 31 maja 2016 r., jej zysk netto wyniesie 2,27 biliona jenów. Analitycy stawiają koncernowi jednak wyższe wymagania i szacują roczny zysk na 2,39 biliona jenów. Za kilka tygodni okaże się, kto miał rację.

Toyota
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)