Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Czarny Piątek na Wall Street bez większych przecen

0
Podziel się:

Analitycy zastanawiają się, na ile mocny wzrost handlu internetowego w ostatnich dniach może zaszkodzić tradycyjnym sklepom.

Czarny Piątek na Wall Street bez większych przecen
(Xinhua / eyevine/EAST NEWS)

Po czwartkowym Święcie Dziękczynienia inwestorzy wrócili na Wall Street, jednak skrócona sesja nie przyniosła znaczących zmian indeksów. Czarny Piątek w USA oznacza tradycyjny początek przedświątecznego sezonu zakupów, a uwaga rynku skupia się na sektorze handlu detalicznego.

Na zamknięciu Dow Jones Industrial stracił 0,08 proc., i wyniósł 17.798,49 pkt. S&P 500 wzrósł o 0,06 proc. i wyniósł 2.090,11 pkt., a Nasdaq Comp. poszedł w górę o 0,22 proc. do 5.127,52 pkt. Piątkowa sesja była skrócona i trwała do 13:00 czasu lokalnego.

- Płynność jest dość niska z powodu przedłużonego weekendu. Mamy za sobą dobry okres, ale inwestorzy zastanawiają się, czy warto obecnie kupować akcje. Czy jest wystarczająco dużo czynników wzrostu? Wydaje się, że nie - ocenił Otto Waser z R&A Group Research&Asset Management w Zurychu.

Zobacz, jak wyglądała piątkowa sesja na Wall Street

W ostatni piątek listopada w Stanach Zjednoczonych tradycyjnie rozpoczyna się przedświąteczny sezon zakupów. Dzień po Święcie Dziękczynienia ludzie udają się na zakupy do sklepów, które kuszą tego dnia obniżkami cen.

W czwartek na rynkach nie było inwestorów z USA. Amerykanie obchodzili 26 listopada Święto Dziękczynienia.

Analitycy zastanawiają się, na ile mocny wzrost handlu internetowego w ostatnich dniach może zaszkodzić tradycyjnym sklepom. Z szacunków IBM Watson Trend wynika, że sprzedaż elektroniczna w Święto Dziękczynienia wzrosła o 26 proc. rok do roku, a dzień wcześniej była o 35 proc. wyższa niż w analogicznym dniu 2014 roku. Prognoza IBM Watson Trend zakłada wzrost sprzedaży online o 14,5 proc. rok do roku w Czarny Piątek.

Z kolei National Retail Federation - największa amerykańska organizacja zrzeszająca sieci detaliczne - przewiduje, że w trakcie przedłużonego weekendu na zakupy pójdzie 135,8 mln Amerykanów. Dane pokazują jednak, że kwota, którą przeznaczają na towary, spadała w ostatnich dwóch latach, by w 2014 roku wynieść 50,9 mld dolarów.

- Biorąc pod uwagę trendy na rynku i nadwyżki zapasów, w kolejnych 45 dniach będziemy widzieli znaczące obniżki cen i promocje - ocenia analityk w Nomura Securities International, Bob Drbul.

Zdaniem ekspertów pozycję konsumentów wspierają niskie ceny paliw i spadek bezrobocia. Analitycy zauważają, że utrzymuje się długoterminowy trend spadku ruchu w centrach handlowych, w których klienci coraz częściej szukają rozrywki, a nie zakupów. Do tego ciepła jesień ograniczyła sprzedaż sezonowych produktów, pozostawiając sklepy z pełnymi magazynami. Wszystkie te czynniki mogą być dobre dla konsumentów, ale nie są korzystne dla sklepów.

W trakcie piątkowej sesji mocno zniżkowały akcje Disneya, po tym jak spółka ogłosiła spadek subskrypcji kanału ESPN. Traciły również Viacom, Time Warner i CBS Corp.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)