Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Większa strata właściciela Reserved. Rubel uderza w wyniki

0
Podziel się:

Rosja to największy rynek eksportowy LPP. Spółka nie zwalnia jednak tempa rozwoju na Bliskim Wchodzie, gdzie otwarto nowy sklep.

Większa strata właściciela Reserved. Rubel uderza w wyniki
(LPP, materiały prasowe)

Grupa LPP poinformowała, że otworzyła pierwszy sklep w Egipcie oraz kolejne salony w Niemczech. Mimo tego właściciel takich marek jak Reserved, Cropp, Mohito, House oraz Sinsay w pierwszych trzech miesiącach roku miał 37 milionów złotych straty. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Na rynkach wschodnich spółce szkodzi spadek wartości hrywny oraz rubla w stosunku do złotego.

Aktualizacja godz. 10:19

Spółka w raporcie kwartalnym odnotowała 37,34 mln zł straty netto wobec 14,92 mln zł straty rok wcześniej. Pierwszy kwartał co roku wypada najsłabiej w przypadku LPP. Przychody ze sprzedaży przekroczyły miliard złotych. To o 6 procent więcej rok do roku.

Wartość sprzedanej odzieży w sklepach Reserved wyniosła 492,8 mln złotych, a w Cropp w wysokości 142,4 mln złotych. Na trzecim miejscu w grupie posiadanych przez spółkę marek jest House ze sprzedażą na poziomie 127,1 mln złotych.

Kwartalne wyniki netto grupy LPP (w tys. zł)

Najnowsze dane dotyczą okresu styczeń-marzec. W kwietniu skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły około 383 milionów złotych i były wyższe o około 1 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Największy udział w przychodach ma działalność firmy w Polsce. Największym rynkiem eksportowym pod tym względem jest Rosja, która odpowiada za 16,7 procent przychodów LPP generownych w pierwszym kwartale tego roku.

Procentowa wartość przychodów właściciela sklepów Reserved w podziale na kraje
Źródło: Money.pl, na podstawie raportu finansowego LPP
Kraj Udział w przychodach pierwszego kwartału 2015 roku (w procentach)
Polska 65,7
Rosja 16,7
Czechy 3,8
Ukraina 3,7
Słowacja 2,3

Wyniki spółki pogarsza m.in. spadek wartości hrywny oraz rubla w stosunku do złotego oraz umacniający się dolar.

Nowy sklep w Egipcie i wolniejsze tempo rozwoju w Rosji

Powierzchnia handlowa sklepów na koniec kwietnia wyniosła ok 749,8 tys. m2 i była większa o 18 procent od powierzchni handlowej na koniec kwietnia ubiegłego roku. Na koniec pierwszego kwartału tego roku firma dysponowała 1528 sklepami.

Spółka poinformowała, że uruchomiono sklepy wszystkich marek w Chorwacji oraz kolejne salony Reserved w Niemczech, a także - we współpracy z franczyzobiorcą - pierwszy sklep Reserved w Egipcie (Kair).

Jednocześnie podjęto decyzję o zwolnieniu tempa rozwoju w Rosji i na Ukrainie, z powodu konfliktu ukraińsko - rosyjskiego i rosnącego ryzyka inwestycji w tej części Europy.

LPP zarządza 5 znanymi markami modowymi, w tym Reserved, Cropp, House i Mohito. Zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce oraz w Europie Centralnej i Wschodniej. Zleca i kontroluje jej produkcję głównie na Dalekim Wschodzie. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Notowania akcji LPP na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)