Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowe kontrakty PKP Cargo. Przewiozą drewno i papier

0
Podziel się:

Największy polski kolejowy przewoźnik zawarł kontrakty z trzema graczami z tych branż.

Nowe kontrakty PKP Cargo. Przewiozą drewno i papier
(PKP Cargo)

PKP Cargo podpisało dwuletnie umowy na przewozy towarów z trzema spółkami z branży drzewnej i papierniczej: International Paper Kwidzyn, Kronospan Szczecinek oraz Mondi Świecie, podała spółka. Łączna masa przewiezionych przez PKP Cargo towarów przekroczy 5 mln ton, z czego blisko 65% będą stanowić przewozy drewna.

"Podpisanie umów z International Paper Kwidzyn, Kronospan Szczecinek oraz Mondi potwierdza mocną pozycję rynkową PKP Cargo. Cieszę się, że możemy być partnerem największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym przemysłu wykorzystującego drewno. (...) Warto dodać, że przewozy drewna są realizowane na przestrzeni całego roku, co uwalnia ten segment od efektu sezonowości" - powiedział członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska, cytowany w komunikacie.

International Paper jest jednym z największych na świecie producentów celulozy, papieru biurowego oraz tektury powlekanej i niepowlekanej oraz opakowań konsumpcyjnych. Przewozy dla International Paper obejmują obsługę zakładu w Kwidzynie, podano również.

Obsługa Kronospan Szczecinek obejmuje przewozy realizowane dla trzech zakładów produkcyjnych w Polsce. Kronospan jest największym na świecie producentem płyt MDF. Oprócz nich wytwarza również płyty HDF i płyty wiórowe.

Natomiast Mondi Świecie należy do grupy kapitałowej Mondi, znaczącego w skali europejskiej producenta papierów do produkcji tektury falistej i papieru workowego.

PKP Cargo przypomina, że przewozy drewna stanowiły w 2014 roku ok. 5% wszystkich przewozów w ujęciu pracy przewozowej. Przewoźnik przetransportował w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku prawie 130 tys. wagonów drewna.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 roku na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 roku) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)