Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spółka dnia: Grupa WP chce wejść na GPW

0
Podziel się:

Firma zamierza sprzedać akcje nowej emisji za prawie 100 mln złotych oraz istniejące papiery.

Spółka dnia: Grupa WP chce wejść na GPW
(Michał Dyjuk/Reporter)

Grupa Wirtualna Polska, właściciel takich portali jak BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty, Dobreprogramy zamierza zadebiutować w drugim kwartale tego roku na GPW. Oferta przeprowadzona będzie tylko w Polsce, a środki z emisji zostaną przeznaczone m.in. na kolejne przejęcia.

Z emisji Grupa WP zamierza pozyskać z emisji nowych akcji od 80 do 100 mln złotych. Sprzedanych zostanie również część istniejących papierów stanowiących do 23,5 procent kapitału zakładowego spółki, które są w posiadaniu European Media Holding z siedzibą w Luksemburgu kontrolowaną przez fundusze Innova Capital i będącą większościowym akcjonariuszem spółki.

Pojawienie się oferty planowane jest na drugi kwartał 2015 roku, jednakże ostateczna decyzja o jej przeprowadzeniu będzie uzależniona od warunków rynkowych. Sprzedaż udziałów będzie miała miejsce wyłącznie na terytorium Polski i skierowana zostanie do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce.

Środki z emisji mają być wykorzystane na realizowanie kolejnych przejęć w ramach przyjętej strategii Grupy WP oraz na spłatę kredytów bankowych.

Globalnymi koordynatorami oraz zarządzającymi księgą popytu są Pekao Investment Banking S.A. oraz UniCredit Bank AG, oddział w Londynie. Rolę oferującego pełni Pekao Investment Banking S.A., a współprowadzącym księgę popytu Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku S.A.

Grupa Wirtualna polska jest właścicielem takich marek jak Wirtualna Polska, o2, Money.pl, Pudelek, BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty, Domodi, Homebook, Dobreprogramy.

Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius według stanu na grudzień 2014 roku Grupa Wirtualna Polska była liderem wśród portali internetowych w liczbie odsłon (4,1 miliarda odsłon), średnim czasie spędzanym na portalu w przeliczeniu na użytkownika (6 godzin i 16 minut miesięcznie), a także pod względem liczby realnych użytkowników (15,6 mln realnych użytkowników).

Ponadto portale grupy zajmują pierwsze miejsce w Polsce wśród portali internetowych pod względem zasięgu, który wynosi 72,7 procent według danych Megapanel PBI/Gemius z grudnia 2014 roku. Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius z grudnia 2014 roku, Grupa Wirtualna Polska zajmuje pierwsze miejsce w Polsce w kategoriach tematycznych „Biznes, finanse, prawo”, „Komunikacja”, „Nowe technologie” i „Styl życia”.

W 2014 roku przychody Grupy ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosły 216,4 mln zł, z czego 201,8 mln zł, tj. 93,3 procent, pochodziło ze sprzedaży produktów reklamowych.

W 2014 roku skorygowana EBITDA (zysk przed opodatkowaniem nie uwzględniający kosztów amortyzacji) grupy pro forma wyniosła 84,1 mln zł, a skorygowany zysk przed opodatkowaniem miał wartość 38,4 mln zł. Za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2014 roku skorygowana marża EBITDA wyniosła 38,8 procent. Wskaźnik jest ilorazem skorygowanego poziomu EBITDA i sprzedaży pro forma z wyłączeniem przychodów ze sprzedaży barterowej.

spółka dnia
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)