Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rawlplug chce wejść na rynek USA

0
Podziel się:

- Stany Zjednoczone to rynek, który nas zajmuje. Przeprowadziliśmy już pewne rozmowy, będąc na targach w Chicago w zeszłym roku.

Rawlplug chce wejść na rynek USA
(pkline/iStockphoto)

Rawlplug chce wejść ze swoimi produktami na rynek USA i obecnie negocjuje kontrakt z potencjalnym klientem. Spółka liczy nadal na kilkunastoprocentowy wzrost wyników w '15 - poinformował na konferencji Radosław Koelner, prezes spółki.

- Stany Zjednoczone to rynek, który nas zajmuje. Przeprowadziliśmy już pewne rozmowy, będąc na targach w Chicago w zeszłym roku. Pracujemy nad tym bardzo mocno i myślę, że do roku lub półtora uruchomimy zupełnie nową ofertę produktową na Stany Zjednoczone - powiedział Radosław Koelner.

- Spółka Lowe's to nasz potencjalny nowy klient na rynku amerykańskim. Negocjujemy z nimi kontrakt. Jest to bardzo duża sieć, która posiada 1470 sklepów budowlanych na terenie USA. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku będę miał dobre wieści, bo wartość tego kontraktu jest znacząca - dodał.

Prezes powiedział, że w perspektywie kilku najbliższych lat widzi duży potencjał na amerykańskim rynku.

Koelner podtrzymał także, że liczy na kilkunastoprocentowy wzrost wyników w 2015 roku. Mimo spadku sprzedaży na rynku rosyjskim i ukraińskim, z optymizmem patrzy na rynki wschodnie.

- Rosjanie zbiednieli, czuć tam olbrzymi niepokój, jest bardzo duży problem z finansowaniem, zatory płatnicze wewnątrz tego rynku są skandaliczne. Niemniej jednak ten i przyszły rok nie będzie tragiczny, spadek sprzedaży już się odbył, teraz sprzedaż powinna się utrzymywać - powiedział. Przychody z rynku ukraińskiego spadły średniorocznie o 14 proc. W przypadku Rosji spadek wyniósł 7 proc.

Spółka, w celu poprawy wyników, planuje wzrost wolumenu sprzedaży do koncernów motoryzacyjnych, który może przynieść kilkanaście mln euro przychodu w 2015 roku.

- Chcemy postarać się o nowe produkty. Te obecne zapewniają nam powtarzalny obrót, my jednak chcemy zwiększyć ten wolumen sprzedaży - powiedział Koelner.

Rawlplug sprzedaje produkty do Volkswagena, BMW, Mercedes-Benz, Forda i Volvo. Spółka planuje także ekspansję na inne rynki zagraniczne.

- Działamy w oparciu o dwa modele prowadzenia aktywności za granicą. Pierwszym jest model naszych spółek zależnych, a drugim elementem są dystrybutorzy. Dotyczy to krajów, w których nie decydujemy się na własną strukturę, ale na budowanie relacji z partnerami, pełniącymi rolę wyłącznego dystrybutora naszych produktów - powiedział prezes.

Na przełomie 2014 i 2015 roku Rawlplug powołał dwie nowe spółki - w Portugalii i Republice Południowej Afryki.

- Portugalia jest dla nas miejscem nisko kosztowym, sprzedaż tam nie będzie bardzo wysoka, koszty będą na poziomie kosztów polskich i to będzie nam umożliwiało obsługę półwyspu iberyjskiego - powiedział Koelner.

- RPA to rynek rodzimy dla naszej spółki i zdecydowaliśmy się sprzedawać sami. Jesteśmy już po rejestracjach, mamy biura, mamy ciekawe zamówienia. Sprzedaż ruszy końcem marca i myślę, że przychody w wynikach mogą być widoczne już w drugim lub trzecim kwartale - dodał.

Prezes poinformował, że spółka rozwiązała umowę z tamtejszym dystrybutorem z powodu jego nieuczciwości.

- Najważniejszą umową, w zakresie dystrybucji, jest umowa ze spółką Westland Farmers Industrial. Jest to bardzo duża firma, notowana na australijskiej giełdzie, która dotychczas była klientem naszej konkurencji. Teraz zdecydowała się na dystrybucję naszych produktów i zainwestowanie w ten proces - powiedział

Prezes dodał, że spółka przygotowuje się także do podpisania umów ze spółkami z Malezji i Tajlandii oraz planuje rozwój w czterech regionach Indii.

- Teraz dużo się dzieję ze względu na umocnienie się dolara do euro. Nasza konkurencyjność, jako wyrobów europejskich, poprawiła się na tych rynkach. Widzę to co raz bardziej optymistycznie - powiedział.

Zysk netto grupy w 2014 roku wyniósł 13,9 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)