Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska szykuje się do debiutu na giełdzie w 2016 r.

0
Podziel się:

Poczta Polska chce zwiększyć przychody z paczek i e-commerce do 1,5 mld zł.

Jerzy Jan Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej
Jerzy Jan Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej (SGH mat.pras.)

Do 2020 r. Poczta chce zwiększyć przychody z paczek i e-commerce do 1,5 mld zł, a do 2019 r. zainwestować w rozwój infrastruktury pocztowej 1,5 mld zł.

Poczta Polska chce zadebiutować w 2016 r. na warszawskiej GPW - podała spółka w komunikacie.

"Nowa strategia zakłada upublicznienie spółki w 2016 r. z pozostawieniem większościowego udziału w gestii Skarbu Państwa. Ma to dać spółce kapitał niezbędny do rozwoju" - napisano w informacji prasowej.

Poczta zakłada, że motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Do 2020 r. grupa chce podwoić przychody z segmentu paczek, przesyłek kurierskich i e-commerce do poziomu 1,5 mld zł.

"Spółka zrealizuje także program oszczędnościowy na kwotę 1,5 mld zł w obszarze kosztowym" - napisano.

"Jednocześnie, do 2019 r. Poczta Polska chce przeznaczyć ponad 1,5 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego, w tym logistykę, informatyzację i sieć placówek" - dodano.

W prezentacji podano, że grupa liczy, że do 2017 r. wskaźnik rentowności z kapitałów własnych wyniesie powyżej 10 proc. (wobec 5,4 proc. w 2014 r.), a dochodowość brutto na pracownika wzrośnie do ponad 7 tys. zł z 1,7 tys. zł w 2014 r.

Czytaj więcej w Money.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)